W stronę świąt...

Święta Bożego Narodzenia coraz bliżej, więc w świetlicy  proponujemy dzieciom zabawy i gry związane ze świętami...Uczniowie, korzystając z  komputera i tablicy multimedialnej, ćwiczą gry logiczne, edukacyjne,które  powstały dzięki realizacji różnych projektów eTwinning dla uczniów szkół partnerskich.  Uczą się bawiąc, a przy okazji  bogacą swoje słownictwo w języku polskim i angielskim, ćwiczą pamięć i koncentrację. Zachęcamy wszystkich do  zabawy… :)

gra 1

gra 2

gra 3

gra 4

 

 

Świetlicowe nowinki...

A w świetlicy- jak zawsze- dużo się dzieje...

 

Ostatnio przygotowywaliśmy materiały do różnych projektów eTwinning
korzystając z Internetu, komputera i tablicy multimedialnej. 

Zdjęcia mówią same za siebie...

Czytaj więcej...

W krainie robotów…

Aktualnie realizujemy 4 projekty eTwinning związane z tematyką kodowania i programowania. W ostatnim miesiącu uczniowie w świetlicy poznali 2 programy: Lightbot oraz Code Monkey. Przedstawili swoje roboty w formie graficznej.

prace plastyczne, Lightbot, Code Monkey - instrukcje do programów - link

 

 

 

 

Nasze eksperymenty...

W projekcie eTwinning: „Inside The Rainbow - Wewnątrz tęczy” uczniowie poznają zagadnienia związane z powstawaniem tęczy. Jedne zadania wszyscy uczniowie wykonują wspólnie, inne opracowują zespoły z różnych krajów. W projekcie uczestniczą: 2 szkoły z Polski, 3 z  Bułgarii, 5 szkół z Włoch i 1 z Czech. Przedstawiamy jeden z  elementów naszej współpracy w projekcie –  eksperymenty, które zaprezentowaliśmy uczniom ze szkół partnerskich. Zajęcia były przeprowadzone w świetlicy szkolnej. Zapraszamy do obejrzenia filmów.

Czytaj więcej...

Lightbot

Kto to jest, co to jest?

Jest to nasz nowy kolega, robot, który we wrześniu w świetlicy będzie uczniów "oswajał" z programowaniem.

Wstępem do kodowania i programowania może być nauka programowania bez komputera – gry i zabawy ruchowe prowadzone w świetlicy.

Następnie poznamy program Lightbot, który pozwala uczyć się poprzez zabawę i stopniowo rozwija umiejętności programowania. Zrozumienie podstaw kodowania i programowania pomaga w rozwiązywaniu problemów, kształceniu umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie będą poznawać podstawy, dowiedzą się, co to są procedury i pętle i do czego służą.

Czytaj więcej...

Zimowe łamigłówki...

Zimowe łamigłówki dla zaspanej główki – sprawdź swoje wiadomości…
Jeśli się nudzisz, na rozgrzewkę proponujemy rozwiązać quiz.
Zapraszamy do zabawy. Możesz poprosić o pomoc rodziców, rodzeństwo lub znajomych.
Wyniki będą ogłoszone 23.01.2017.

Dziękujemy... :)

Quiz - link