Nasz Poznański Dębiec- łączymy pokolenia
Nasz Poznański Dębiec- łączymy pokolenia w ramach programu na codzienne zakupy, współorganizowanego przez Caritas Polska, Caritas Diecezjalne oraz Fundacje Biedronki, Senior Junior Caritas 2024.
Projekt został przyjęty do realizacji w całym roku szkolnym 2024/ 2025. Biorą w nim udział wolontariusze Szkolnego Koła Caritas, Parafialnej Caritas, seniorzy, nauczyciele i chętni uczniowie. Inicjatywa Caritas stała się inspiracją do podjęcia tych działań.
Plakat, który informował seniorów o spotkaniu zamieszczony był na Dębcu w gablocie przy kościele parafii Świętej Trójcy oraz w tej, która należy do seniorów przy ulicy św. Szczepana, tuż przed ogrodzeniem szkoły.

Seniorki włączają się w pracę z dziećmi podczas lekcji religii – robią różańce oraz wspólnie wykonują Anioła Stróża.
Nasze wolontariuszki razem z seniorkami uczestniczyły w warsztatach odbywających się w Centrum zajęciowym ul. Marcinkowskiego 1 i wykonywały małe wieńce – stroiki na groby na Uroczystość Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny. Przygotowane zostały także kotyliony na Święto Niepodległości. Nasze seniorki pomagają dzieciom, a one chętnie korzystają z pomocy.
Uczniowie poznali bamberskie domy na Dębcu. W szkole, dnia 28 października Pani Iwona Pawłowicz – seniorka, autorka książki 90 lat z Parafią Świętej Trójcy, opowiedziała historię przyjazdu osadników z Bambergii na Dębiec i ich pracy, która przyczyniła się do rozwoju naszej dzielnicy. W listopadzie odbyła się również wycieczka uczniów i seniorów do Muzeum Bambrów w Poznaniu.
Przygotowane zostały także kartki z życzeniami na Święta Bożego Narodzenia, na Wigilię dla bezdomnych na Targach Poznańskich i dla chorych w ich domach.
W ramach projektu ,Nasz Dębiec łączy pokolenia, 4 listopada odwiedziła nas Fundacją Młyn Wsparcia.
Wspólnie z seniorami i autorami „GRY POKOLEŃ” podejmowaliśmy pytania i zadania pełne radości i wspaniałej zabawy. Uczniowie mogli przekonać się, że: „starzenie się nie jest złem, któremu trzeba się podporządkować, tylko powołaniem, na które trzeba umieć odpowiedzieć” ( św. Jan Paweł II).
Pierniki ozdobione przez wolontariuszy zostały zapakowane w foliowe woreczki, jako prezent dla seniorów „na Mikołaja”.
Poznański „gzik” – Pani Krysia seniorka przygotowuje go według receptury, angażując „obserwatorów”,
a następnie częstując wszystkich.
Spotkanie Wolontariuszy Szkolnego Kola Caritas z seniorami odbyło się w Sali przy parafii Świętej Trójcy
w Poznaniu. Pani Kasia Stępień, nauczycielka ze Szkoły 84 zaprosiła seniorów na wspólne kolędowanie.






Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt Szkoła Promująca Zdrowie realizowany w naszej szkole koncentruje swoje działania wokół tematyki zdrowia. Inicjatywy, które podejmowane są w ramach projektu mają na celu kształtowanie umiejętności dbania o własne zdrowie, zarówno w aspekcie fizycznym jak i psychicznym. Wzbudzamy zainteresowanie tematyką zdrowotną poprzez różnego rodzaju projekty, jak np. Tydzień Mózgu czy Tydzień Zdrowia, przeprowadzamy ankiety dotyczące samopoczucia uczniów i sposobów spędzania czasu wolnego poza szkołą. Umożliwiamy uczniom rozwój ich potencjału fizycznego i psychicznego oraz wyposażamy w wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania wyborów mających na celu poprawę własnego zdrowia. Wspólnie chcemy tworzyć środowisko, które sprzyja zdrowiu jak i dobremu samopoczuciu. Wierzymy zatem, ze wyrobienie dobrych nawyków, zaprocentuje w przyszłości.









Czas na las
Pomysł lekcji w terenie zrodził się w czasie pandemii. Dzisiaj również znajduje swoje zastosowanie. Jeśli chcemy nauczyć dziecko obcowania z lasem i jego mieszkańcami powinniśmy pozwolić na swobodne spędzanie w nim czasu.
Wykorzystujemy leśną przestrzeń nie tylko do działań przyrodniczych, ten czas to także rozwój kreatywności, współpracy, wrażliwości, umiejętności dostrzegania, planowania i wyciągania wniosków.
Dzieciom potrzebny jest kontakt z przyrodą i możliwość zabawy w lesie.






Pokochaj czytanie
Wykorzystanie metody bostońskiej zakłada codzienne, regularne czytanie dla przyjemności, bez odpytywania i sprawdzania uczniów. Każdego dnia, przez 10 minut wybraną przez uczniów lekturę czyta nauczyciel na głos. Kolejne 10 minut w ciągu dnia, uczniowie czytają samodzielnie dowolną książkę, komiks lub gazetę.





